Tribina o obrazovanju SDP-a
Stranica 1 / 1.
Tribina o obrazovanju SDP-a
Tribina o obrazovanju SDP-a
Piše Sanja Bukvić
"Obrazovna politika i lokalne smjernice odgoja i obrazovanja" te "Politika za mlade" bile su teme sinoć održane javne tribine koju je organizirala Socijaldemokratska partija Hrvatske gradska organizacija Nova Gradiška. Gosti su bili saborski zastupnici prof. dr.sc. Gvozden Flego i profesor Danijel Mondekar.
Uvodnu riječ, o radu novogradiškog Foruma mladih te školstvu na novogradiškom području iznijeli su Tin Keleuva i profesor Mirko Golovrški. U Novoj Gradiški je prisutan trend depopulacije, odnosno smanjivanja broja djece, prosvjeta "boluje" od brojnih problema koji se nastoje riješiti reformama i kvazireformama i evidentna je potreba učiniti obrazovni sustav svrsishodnijim, jeftinijim i efikasnijim, naglasci su iz izlaganja profesora Golovrškog.
"Politika za mlade morat će biti prilagođena uvjetima Europske unije", istaknuo je profesor Daniel Mondekar. Pri tome mora biti usmjerena na nekoliko ciljeva: smanjivanje broja siromašnih za 20%. Ovaj cilj trebao bi se realizirati kroz proračun i sredstva europskih fondova, a u konačnici bi najviše trebali profitirati poljprivrednici, jedinice lokalne samouprave, obrtništvo, poduzetništvo, mladi i žene preko 55 godina. Jedan od ciljeva svakako je spriječiti smanjenje ispadanja mladih iz školskog sustava i postići da 40% mladih ljudi odlazi studirati. Treći cilj, po Mondekaru, je postići da 75% radnog stanovništva do 64 godine bude zaposleno. Najkritičnija skupina su mladi ljudi, njih treba poticati i omogućiti im kvalitetno obrazovanje i zapošljavanje. Kako bi se realizirala kvalitetna politika prema mladima, Hrvatska što prije mora početi funkcionirati na principima regionalnog razvoja i decentralizacije.
"U hrvatskom obrazovnom sustavu postoji organizacijski, kadrovski, koncepcijski i financijski kaos i pravo je čudo kako uopće funkcionira", započeo je svoje izlaganje prof.dr.sc. Gvozden Flego. Kako bi se to riješilo, treba učiniti nekoliko stvari. Prije svega mijenjati paradigmu obrazovanja; potom postići da za funkcioniranje školskih ustanova postane odgovorna lokalna uprava (za što je opet nužna reforma lokalne uprave i poreznog sustava) . Jedna od najvažnijih stvari je omogućiti ljudima cjeloživotno učenje koje je najefikasniji sustav obrazovanja. Prof. dr. sc. Flego osvrnuo se i na socijalni položaj i odgovornost nastavnika za vlastiti posao, problematiku državne mature te apostrofiorao potrebu uvođenja obveznog odgoja i obrazovanja mladih do stjecanja prve kvalifikacije.
Stranica 1 / 1.
Permissions in this forum:
Ne moľeą odgovarati na postove.